Zonder het zich wellicht van te voren te realiseren is de gemeente De Ronde Venen op dit moment hoofdsponsor van het noodlijdende Weekmedia geworden. Dit onderdeel van De Telegraaf staakt een deel van haar activiteiten. De uitgaven Uithoornse Courant en de Aalsmeerse Courant zijn inmiddels gestaakt. De Ronde Vener leek eenzelfde lot beschoren, maar is nu gered door de aanbesteding van de gemeentelijke informatiepagina in deze krant. Daarmee heeft de gemeente in feite haar 'eigen' krant gecreëerd.Tijdens de politieke discussie over het plaatsen van de gemeentelijke informatiepagina in De Ronde Vener, was het hoofd van het inkoopbureau (dat de onderhandelingen met partijen over dit onderwerp voerde) een aantal malen aan het woord. Hij onderstreepte dat het inkoopbureau zeer ter zake kundig is. Zo beschikt het bureau naar eigen zeggen over nauwe contacten met het Telegraaf-concern en meent daarmee volledig te zijn ingevoerd in het reilen en zeilen in medialand.Deze opmerkingen deed onze redactie de wenkbrauwen fronsen. Was het al discutabel dat de pagina's werden gegund aan een uitgave met flinterdunne berichtgeving over onze regio, het tweede punt van verbazing is juist die nauwe band met de Telegraaf. Immers: Weekmedia, en dus De Ronde Vener, is namelijk volledig eigendom van de Telegraaf. Ook het Witte Weekblad is onderdeel van de Telegraaf. En laat nou hun offerte nèt ietsje hoger zijn dan die van De Ronde Vener. De offertes van beide weekbladen zijn door dezelfde commercieel manager Roy Keller ondertekend en allebei verzonden vanaf het Telegraaf-adres Basisweg in Amsterdam...Het aanvankelijke gegoochel met millimeterprijzen heeft de aandacht van bovenstaande punt afgeleid. Een inkoopbureau, dat onder aanvoering van het hoofd voorlichting van de Gemeente De Ronde Venen (nota bene ex-hoofdredacteur van De Ronde Vener), dit soort overwegingen niet meeneemt in haar advies aan het college, verdient bepaald geen schoonheidsprijs.Bron: De Groene Venen 08-01-2010
laatst bijgewerkt op: 16 nov 2016 13:34